perfekt verktyg att övervaka trafiken 24/7 året om. Medelhastighet, max/min, riktning, 85 percentilen, tunga/lätta fordon mm. Allt lagrat och snygg presenterat i realtid.
TRAFIKANALYS:
Funktioner inkluderar: trafikflödesanalys, trafikräkning och hastighetsövervakning. Intuitivt och lättanvänt, hög säkerhet och 100% webbaserat användargränssnitt. Visar enheter i både tabell- och kartvy.
Standardrapportering av antalet fordon inom olika hastighetsområden, exempelvis de som kör 1-10 km / h över hastighetsgränsen, 11-20 km / h över hastighetsgräns, 21 - 30 km / h över hastighetsbegränsning och 30+ km / h över hastighetsgräns. De fyra hastighetsområdena kan fjärrkonfigureras via användarinställningar. Riktning på fordon för hastighetsdatan.
Andra storheter som kan erhållas är:
85th percentilhastighet, 85th percentilhastighet närmar sig, 85th percentilehastighet avtar.
Topphastighet, topphastighet för fordon som närmar sig, topphastighet för fordon som avlägsnar sig.
Medelhastighet, Medelhastighet för fordon som närmar sig, Medelhastighet för fordon som avlägsnar sig.
Mätning av antal fordon (totalt), Kontroll om räknade fordon - närmar sig, eller avlägsnar sig.
Data är lämpliga för planering av ljusreducering ör att ersätta ADT- eller AADT-enheter.
Mobildata (LTE-M eller NBIoT) kommunikation av data för snabb responstid och upplevd realtid.
Automatisk rapportering i steg om 15 eller 60 minuter, 365 dagar per år.
Over the air (OTA) som kan konfigureras för modifiering av parametrar, uppgradering av firmware osv.
Doppler Radar, arbetar med 24 GHz
Klarar hastigheter mellan 0 - 200km/h
AVANCERAD AUTOMATIK:
Givetvis kan alla funktioner övervakas direkt i användargränssnittet. Men det är ofta någon som kanske sitter på andra funktioner som inte kan, eller ens borde behöva, lära sig SmartLinx. Det är oerhört simpelt att i SmartLinx skapa automatiska funktioner.
Exempelvis kanske man vill skicka en hastighetsövervakningsrapport till polisen en gång i veckan. Då kan man ställa in systemet på att göra just det, och i den form och med de data som passar. Det går till och med att få systemet att självt göra en analys åt polisen när och på vilka gator det är lämpligt att göra hastigheteskontroller.
Stadsplanering kanske är intresserade av vilken effekt olika åtgärder ger. Exempelvis kanske tung trafik av en viss sort blivit förbjuden på en väg. Data som då kan vara intressant är om den tunga trafiken minskat på vägen, och vart den i så fall tog vägen. Den kanske åker på andra angränsande vägar istället där den inte heller är önskvärd. Det kan ju i samband med detta också vara intressant att vet om luftföroreningarna på vägen minskat.
Nedan är ett exempel på en rapport som automatiskt kan skickas till polisen. Den ger statistik för vald väg och ger även förslag på när hastighetskontroller gör mest nytta.